スポンサーサイト

--.--.-- --


カテゴリ:スポンサー広告 | コメント(-) | トラックバック(-) | top↑ |

how are you doing?

2010.09.30 Thu
hieeeeeeeeee!!
nice to meet you (not meet? no, meet!
my name is chimika. this is my real name X)
i was a member of MP10 as a cast(young sala)

today, i wanna talk about... why i joined MP10 and what i has done since MP10 finished.


my old sister joined MP07, 08, 09.
she loved MP, and she loves MP.
i watched each performance, and i went 08's guidance though i was a second grade in high school student, and i watced 08's RT (Run Through) a few times.
it was hot!!! hot!! HOT!!!!!

but
i didn't think to join MP.
in autumn last year, i made a lot of reason not to think about that.

i don't have money.
- you can work in my part time job's restaurant.
my sister said, and she introduced me to the owner.

i don't have time.
-really? certainly i am a member of the circle of university, but i am always absent!
i said.

i didn't have anything i can use my 100% energy.
it was a chance.


i started new part time job in October to earn money,
i said to the leader of circle that i wouldn't come for a while.


i wanted make some big precious thing with everyone.
i, we did.


during, after MP,
i have felt not only passion, energy, but also LOVE.

what do you think to hear the word?

"love... pupu-!"


no,
love is great.

MP is made from love.

if there is no help,
MP can't performance.
actually, that is stage.
members, director, many advisers, OB and OG, theatre, parents and family, friends, audiences,
you can see.




also, MPer (we call who joined MP MPer.) is really hot, have high motivation, have many worry sometimes...
but everyone has straight eyes.
talk and listen!
this is all.
you can't help talking about your worries, stupid things, and you will laugh, cry.
be honest your feeling.

well..

too long...


but i have to say---


i joined (i'm join'n) some projects after MP.
musical, play, festival...
during MP, i couldn't feel staff's work really close, actually.
but now, when i look back MP,
i feel the passion.
and also, many MPers take part in that some projects.


mmm...

anyway!!

MP is full of love.


thank you for reading such a long message.
see ya again!!!


LOVE,
chimika



はい-------っ!!!
はじめましての方も、はじめましてじゃない方もどうもこんにちは-!
ちみかです。本名です。
MP10ではサラのこども役としてキャストをしてました(^O^)


さて、今日はちょっぴりお話を…なぜわたしがMPに参加することになったのか、そしてその後のお話。
長くなるけども書いてみようと思います!



わたしの姉さんは、MP07、08、09に参加してました。
彼女はものすごくMPというものを愛してたし、今でもそうなのだけど。
わたしは3回とも公演を観に行ったし、高2だったのにも関わらずなぜか08のガイダンスへ行ったり、08のランスルーも2,3回観に行ったわけですね(ランスルーというのは劇のはじめから終わりまで通す、通し稽古のこと)。
いや-冬にもかかわらず暑い、いや熱い、アツい!!!


けど

わたしはMPに参加するってことはあんま考えてなくて、
去年の秋、なぜか、参加することを真剣に考えないようにいろんな言い訳をつくってた。


お金ない。
- あたしがバイトしてる飲食で働けばいいじゃん。
姉さんはそう言って、店長にわたしを紹介した。


時間ない。
- ほんとにそうなのかな。たしかに大学のサークルは入ってはいるけど、いっつも休んでんじゃん。
自分で思った。



100%打ち込める何かを、わたしは持ってなくて、
これは大事なチャンスなのかも、って。


わたしは稼ぐために10月に姉さんに紹介された新しいバイトをはじめて、
サークルの人たちにしばらく来られなくなると話した。


みんなでなにかでっかくて素敵なことをしたくて、

わたしは、わたしたちは、したんだと思う。



MP中、MP後、
なんかパッションだけじゃなくて、愛ってものをわたしはすごく感じた。


ところで愛ってことば聞いてみなさん何を思うのかしら。


「愛ねぇ…ぷぷぷ」



ちがうって。
愛を笑ったら愛に泣くぜ!なんて。
愛を笑わなくても愛に泣くけど。



MPは愛でできている。




もし、なんも助けがなかったら、
MPは公演を打つことができない。
実際、舞台というのはそうなんだけど、そうなんだろうけど。

メンバー、演出家、たくさんのプロのアドバイザー、OBやOG、小屋(劇場)、両親や家族、友達、来てくれるお客さん。
きっとやってみればほんとに感じる。



あとは、MPer(MPに参加した人のことをこう呼びます。えむぱ-。)はほんとにアツくて、高い意識を持ってて、ときたまものすごく悩んだりする。
けどみんなほんとにまっすぐで、
talk and lsten
これがすべてだな!
たぶん悩み事もばかげたことも話しちゃうし、見透かされるし、
そしてあなたはお腹を抱えて笑って、声をあげて泣くかもしれない。
感情に素直になる。ほんと。


えっと-


長すぎだ…




だけどこれも書かせて-!!


わたしはMP終わってからいくつかの団体に所属したりとかしてて
ミュージカルだったり、演劇だったり、文化祭だったり…
MP中は実際、スタッフの仕事をほんとに身近には感じることができてなかったと思う。
けどそうした今、MPのことを振り返ると
あ-、すげかったな-。ってしみじみ思う。
ちなみに、それらの団体にはたくさんのMPerが参加していて、というか主にひっぱっていたりします。


んんん-


とにかく!

MPってのは愛にあふれた団体です(ど-ん)



なんか無理矢理感が否めないけど
こんな長いの読んでくれてありがとうございます!
それではまた-っ



愛をこめて

ちみか


スポンサーサイト


カテゴリ:My MP experience | コメント(0) | トラックバック(0) | top↑ |
<<INFORMATION!!!!! | ホーム | LET'S MAKE A GREAT STAGE!!>>

コメント

name
title
mail
url

[     ]

トラックバック

トラックバックURL
http://mp11setup.blog75.fc2.com/tb.php/11-dfbe0eb2

