スポンサーサイト

--.--.-- --


カテゴリ:スポンサー広告 | コメント(-) | トラックバック(-) | top↑ |

Hello!!

2010.10.15 Fri
Hi, my name is Mirei, joined MP10 as a cast.

I was Sabra in the Pride of Africa!

I want to share a lot of things I learned at MP10.
I can't tell you my memories only this one blog,
so I am going to write them little by little.
Please check them sometimes!

Today, I want to write why I joined MP10.
I have some reason,
so I will write only reason① for today.

Reason① is for studing English!!

Firstly, I love English!
Since junior high school,
English has been always my favorite subject.

I studied English very hard.

I always got the high score on the English exam.

I thought I was good at English.

However, after entering university,
I met many people who have lived in other countries.
They speak English very well.

Then, I realized...I can't USE English!!!
After that, I really tried to study English
in more practical ways.

To improve my listening skills,
I watched soooooo many DVDs!!!

To improve my speaking skills,
I didn't know what to do....
I wanted to study abroad,
but didn't have enough money.

Fortunatelly, I met Model Production,
and I decided to join MP10.

For those 2 months and a half,
I communicated with everyone in English.
It was like studying abroad.

I leaned "English is a communicaton tool" through MP.

If you are studying English in the library,
just like I did,
join MP and USE English!!

You can learn more!

See you!
Mirei


こんにちは。
MP10でキャストをやっていたMireiです。

"The Pride of Africa"では、
Sabraという役をやっていました!

MP10で私が学んだたくさんのことを
お伝えしたいと思います。
でも、たくさん思い出がありすぎて
1回では書ききれないので
少しずつ書いていこうと思います。
ときどき見てみてくださいー!


今日は私がなぜMP10に入ったのかについて。
いくつか理由があるので、
今日は1つだけ紹介します。

その1つというのは、
英語を勉強するためです!!

はじめに、
私は英語が大好きです!
中学校以来ずっと、英語が1番好きな科目でした。

英語はすごく一生懸命勉強しました。

英語の試験ではいつも高得点!

私は自分で英語が得意だと思い込んでいました。

しかし!!
大学に入って、たくさんの帰国子女の友達ができ、
みんなが英語をとっても上手に話すのを聞いて・・・

気づきました。

私は全然英語が使えなかった!!

その後は、実際に英語が使えるようになりたいと思い、
さらに英語の学習に励みました。

リスニング力を上げるために
たぁ~~~くさんDVDを観ました!

でも、スピーキング力を上げるために、
何をしたらよいか分からなかった・・・。

留学に行きたかったけど、
金銭的にそんな余裕はありません。

でも、私は幸運にもModel Productionに出会うことができたのです!!
そして、MP10に入ることを決めました。

2ヶ月半の間、私はみんなと
英語でコミュニケーションをとりました。
まるで留学してるみたいだった!

MPを通して、私は
「英語がコミュニケーションツールである」
ということを体感しました。

もし、あなたが、
私がかつてやっていたみたいに
図書館で英語を勉強しているなら・・・

MPに入って、英語を使ってみて!!

もっとたくさんのことが学べるはずです!

また書きます!
Mirei



スポンサーサイト


カテゴリ:My MP experience | コメント(0) | トラックバック(0) | top↑ |
<<ICU Festival | ホーム | INFORMATION!!!!!>>

コメント

name
title
mail
url

[     ]

トラックバック

トラックバックURL
http://mp11setup.blog75.fc2.com/tb.php/13-3608f932

