スポンサーサイト

--.--.-- --


カテゴリ:スポンサー広告 | コメント(-) | トラックバック(-) | top↑ |

Hi---------!!

2010.10.29 Fri
Hello, everyone!!
I am KURU :)
I joined MP10 as Make up and Costume.
Today, I would like to talk about my experience of MP10.

Firstly, I want to introduce Make up and Costume section(Ma&C) a little.
Compare to Cast, it's difficult to imagine what the stuff work is.
I think Ma&C is really close to Cast.
Our aim was "Send our LOVE through Make up and Costume".

We design the costume.
In this process, we have to think about shape, material, color and so on...
This year, we went to Tama Zoo to learn about animal.XD

We exchange our opinion, image of role and what we want to express through the costume.
When we sew it, we have to care about the Cast who wear the costume.
As you know, the parts of the body are really different from the person by person.

We make one costume just for one cast.
So, we really LOVE our costume and CAST.
Everyday, I thought about the cast who wore the costume which I made.
I believe the costume help the cast and audience to understand the story more deeply.
The work of Ma&C is worth to do!!!


I want to say one more thing.
Before I join MP, I escaped to face myself and my dream.
I really wanted to change myself so I joined MP.

The beginning of MP, I couldn't say anything what I thought.
I hesitated to speak because my English was not good.
But through the rehearsal, I noticed that
every member listened what I said very carefully with straight eyes.
And they supported me every time.
In MP, everyone accepted other members and helped each other.

MP let me grow up. Everyone was shining in MP.
I got the friends who could feel like family.
Even now, I can't stop my tears when I remember the memory of MP.
I think MP is the most powerful, passionate and beautiful
organization in the world which was continued by many great OB&OG.

For someone who is interested in MP.
I think the time of student is the most important in your life.
Don't miss it!!!

Thank you for reading.

KURU :)

---------------------------------------------------

こんにちは!!
Make up & Costume(メイコス)として、MP10に参加していた
くるです(*^□^*)
今日は私のMPの思い出を話したいと思います。

まず始めに、メイコスの仕事について少し紹介します。
キャストと比べるとスタッフの仕事って想像しにくいですよね??
メイコスはキャストと最も近いセクションだと思います。
私たちの目標は
“衣装、メイクを通して私たちの愛を伝える”
でした。

衣装をデザインする過程で、色や形、生地の素材など考えることはたくさんあります。
あ、、今年は動物の勉強をするために多摩動物園にも行ったんですよ^^

そして自分の意見、役のイメージや衣装を通して表現したいことなど意見をぶつけ合います。
衣装を縫う時にはそれを着るキャストのことを考えなくてはなりません。
人間のからだって人それぞれですよね?(背の高さ、足の長さ、筋肉のつき方などなど!)
衣装を作るときは必ず、それを着るキャストのことを考えます、朝から晩まで!!

こんなことやって、、キャストを愛さないはずがない!!
そして私たちの作った衣装はキャストを助け、観客が物語を理解するのを助けると信じています。
メイコスの仕事はとってもやりがいがありますよ!!


そしてもう一つ…

MPに入る前、私は自分と自分の将来について向かい合うのを逃げていました。
でも、かわりたいと思ったんです。だから、MPに参加しました。

最初の頃は思ったことを何も言えませんでした。
話すことすらためらってました。…だって英語ができなかったから。
でもリハを重ねるうちに気がついたんです。
みんな、私の話を一生懸命まっすぐな目で聞いてくれるってこと。
いつも私のこと支えてくれるってこと。
MPではメンバー全員が他のメンバーを受け入れ、お互いに支え合います。

MPは私を成長させてくれました。
MPではみんなが輝いています。
MPerは私にとって家族のようなあったかい存在です。

MPは世界で一番情熱的で生き生きとした、すばらしい団体だと思うのです。
そして偉大なOB,OGが支えてくれています。

MPに興味を持っているならぜひ
学生である、大切な時期にMPで貴重な経験をしてほしいです!!

長くなってごめんなさい(>_<)
ではまた!!
         
スポンサーサイト


カテゴリ:My MP experience | コメント(0) | トラックバック(0) | top↑ |
<<タイトルなし | ホーム | Festival coming soon!!>>

コメント

name
title
mail
url

[     ]

トラックバック

トラックバックURL
http://mp11setup.blog75.fc2.com/tb.php/17-3878aad1

